7 iul. 2011

Retete nutritive = ...

= bogate in substante hranitoare  (cf Definitie Dex)
= retete sanatoase          = retete "ficat fericit", "stomac fericit", "imunitate buna"
= retete  de slabit            = retete"burta jos", "slabesc mancand"
= retete pt frumusete       = retete "anti-imbatrinire", "ten curat", "reduce-celulita", "cosmetice"
= retete pt inima              = retete "nu bolilor cardiovasculare"
= retete anticancerigene   = retete care nu agreseaza organele 
= retete mai mult vegetariene (vezi Piramida alimentara), mai mult de post
= retete satioase             = retete "energie naturala", "ardere lenta"
= retete colorate              = retete "multivitamine"
= retete "green"               = cu putina carne ( pt 1 kg carne se consuma 8 kg cereale )   
= retete rapide                 = cu timp scurt si relativ scurt de gatit (pt pastrarea nutrientilor)        
                                                                          
De ce?
Pt ca:
1) contin: 
- cereale integrale (orez, ovaz, orz, secara, mei, hrisca, quinoa, grau, porumb)
- leguminoase (fasole, naut, linte) 
- legume (multe salate de sezon, fierte la aburi sau in apa, putin, la temperaturi mici-medii)
- putine produse de origine animala, si, acelea, slabe in grasimi


2) sunt gatite putin, la temperaturi mici-medii, de multe ori la aburi (pt pastrarea vitaminelor si mineralelor) sau la foc iute, dar scurt (bucataria chinezeasca)
3) pentru ca sunt facute cu produse proaspete, multe de sezon


4) pt ca au la baza principiile gastronomiei nutritionale
5) pt ca sunt recomandate de medici din diverse domenii 
6) pt ca sunt facute de o persoana preocupata de sanatate si de prevenirea bolilor prin alimentatie.


Blogul va fi imbunatatit, retetele grupate pe categorii. (sper sa am pe viitor mai mult timp)
Totul treptat...
...asa cum treptat incepeti sa faceti schimbari care va vor mentine sanatatea data de Dumnezeu.


Recomandari: (cateva) 
- treceti mai des pe la piata agroalimentara (nu pe la supermarket)
- mancati 5-7 portii de legume si fructe (1 portie = cat intra intr-o mana)
- petreceti timp acasa, in bucatarie (ce gatiti voi, cu putin efort, poate fi mai bun si mai sanatos decat ce cumparati sau comandati)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu